En gång skall du vara en av dem som levat för längesen.
Jorden skall minnas dig som den som minns gräset och skogarna det multnande lövet.
Så som myllan minns och så som bergen minns vindarna.
Din frid skall vara oändlig så som havet.
Hoppas du befinner dig på en varm solig plats- likt Thailand. Du gillade ju inte den hårda vintern i luleå.
Minns när vi var semester och du skickade vykort till släkt där det alltid stod - soliga hälsningar ☀️
Håll om varandra. Saknar er❤️❤️❤️
Gick med Emmy på kyrkogården och tände ett ljus för dig idag. Det var lite som att gå med dig. Ingen tid för lugn och eftertanke, haha. Saknar dig pappa!
Jag hoppas att har det bra däruppe, det är jag övertygad om. Allt är bara ljust däruppe ️ Tänker på våra fina minnen, aldrig mött någon liknande person som dig️ Du lider inte mer, finner tröst i det️ Samtidigt är det sorligt att tänka på hur livet hade kunnat vara med dig om inte sjukdomen hade funnits där. En rikedom med otroligt fina barn och barnbarn. Du ser oss och är ned oss däruppifrån️
Hej pappa, jag saknar dig lite extra idag?
Grattis på din födelsedag, pappa!
Idag var det även din begravning. Den var otroligt fin, jag tror du hade gillat den. Isac spelade och alla barn överröste dig med kärleksord.
Fridens liljor farsan ️❤️
Vila i frid Jan-Erik
Vila i frid brossan
Vila i frid!
Fina ord av din familj och vänner på denna sida.
Sov i ro.
Om det finns ett liv bortom det jordiska, önskar jag av hela mitt hjärta att du får omfamnas av dem som gått före oss; mamma Vally, pappa Hans, mormor Svea och morfar Abel. Vila i ro och frid, Jan-Erik.
Sov i ro ?
Vila i frid.
Vila i frid.
Vila i frid gamle vän.
Livet var inte alltid snällt mot dig, pappa,
och jag är glad att du inte längre
lider eller har ont
Men jag saknar dig fortfarande
och önskar att du kunde komma tillbaka,
även om det bara vore för en dag
Bergakungens land det var din hamn. Nu har Din själ lämnat du få ta din mor i din hand på andra sidan strand.
Nu kom den dagen som jag viste skulle komma.Att du slipper jaga det onda som du ville ha.Jag vet att du har det bra och jag ska finnas för våra två barn. det lovar jag dig.
Vila i Frid
Tisdag den åttonde juli, dagen då allt blev stilla, då kampen tog slut, på ett sätt som var gilla.
Beskedet landade tungt, trots årens distans,
för sorgen är verklig, i dess komplexa nyans.
Jag minns dig som då, innan mörkret tog plats, i solsken och lek, med skratt som var äkta.
De barndomsminnen som lyser så klart,
den pappa jag kände, den som var varm, rolig, omtänksam och med humor.
Men skuggorna växte, drogerna tog din hand, alkoholen följde, ett liv i ett främmande land.
Du försvann bakom dimman, bit för bit.
En bild av smärta och sorg, den person som var du, stängde sin sista dörr.
Det gör ont att sörja den pappa som gått bort, och den pappa som försvann långt innan det slag.
Tack för de stunder, de minnen som höll.
Tack för att jag fick din mamma- farmor i mitt liv, som var som en extramamma, jag älskade henne så. Du kunde aldrig acceptera att hon gick bort- nu möts ni igen️
Nu vilar du äntligen, kampen är över.
Jag håller fast vid det ljusa, det som jag bara behöver.
De minnen från förr, innan skuggorna föll.
Jag älskar dig, hälsa farmor️
Vi alla saknar dig ️ Hoppas du är med farmor och farfar nu och att vi ses igen.
Hh
En del av dig är för alltid en del av mig.
För allt du gjort, för allt du ville göra, för allt du ville ha ogjort och för allt som var du.
Älskar dig pappa, nu fimpar vi luman en sista gång ️❤️
Vila ifrid