Det är svårt att ta in, att du inte längre finns bland oss.
Du som alltid hade nåt på gång, en idé i handen eller ett nytt projekt i snickerboá. Där, bland doften av trä å stål, skapade du knivar och mästerverk som bar din känsla för form och precision.
Som skytt var du lika stadig som i livet: fokuserad, trygg och med respekt för både naturen och hantverket.
Vi lyckades inte pallra oss förbi er stuga – din fristad och stolthet, din plats på jorden. Där trivdes du som bäst, nära skogen, vattnet och stillheten.
Å ditt lockiga hår — de där envisa lockarna jag fick klippa under flera år, alltid med ett skratt, nån galen historia och glimten i ögat.
Sedan vårt första möte 1984 har minnena blivit många. Små ögonblick, skratt, samtal och stunder tillsammans med dig och Boel..minnen som nu känns ännu mer värdefulla. Jag bär dem vidare med tacksamhet och värme.
Tack Rolle, för att jag fick vara din vän under åren som gått. Vi ses igen ❤️
Karin
Vi minns dig Roland som en skön och mysig ”kille”!
Fila i frid.
Vila i frid Rolle
Tack för många fina och roliga pratstunder
Eva // klipperiet
Fina Rolle, vila i frid.
Du var en fantastisk fin kamrat Roland , vi fick många fina stunder hemma hos dig , du var en bra lyssnare o rolig
Jag fick komma till din stuga också, tack för allt vi ses .
Vi möts i nästa liv Sov i ro
Sov så gott Roland
Vila i frid
Vila i frid.
Roland, du finns för alltid kvar i våra minnen.
Gunbritt & Lennart
Kåre med familj
Tord med familj
Vila i frid
I ljust minne bevarad
En sista hälsning
Vi minns dig som en skön, mysig och varm kille, vila i frid Roland.
En sista hälsning
Vila i frid
Roland.
Vi på Isaks Gård har alltid uppskattat din positiva inställning till oss och Långnäs.
Det är alltid lika roligt att komma till ”Hedströms Tunet” där vi avhandlar mycket under trevliga former.
Hej då Roland från oss på Isaks Gård.
Göran och Monika
Tomas och Lena med familj.
Tack för alla ljusa minnen
Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag...
Sov i ro
Tack för alla ljusa minnen
Tack för fina minnesvärda stunder och ögonblick som vi delat med dig och Boel genom åren.
Tack Roland för alla fina minnen. Långnäs kommer inte vara detsamma utan dig.
I ljust minne bevarad
En sista hälsning
Vila i frid
Tack för ljusa minnen
Vila i frid
Minnen som rör vårt hjärta går aldrig förlorade
Vila i frid
Älskade bror och morbror vi kommer alltid att sakna dig, men vi ses igen på andra sidan.
En sista hälsning från Långnäs
När en människa dör
flyttar hon in
i träden och gräset.
Därför susar det alltid av liv
när vinden går genom träden
och får gräset att viska.
(P. Curman)
Ett sista tack och farväl
En sista hälsning
Vila i frid, du är saknad ❤️
En sista hälsning
En sista hälsning
Vårt Varma deltagande