FONUS
FONUS

Svenska
  •   English
  •   Norsk
  •   Svenska
  •   Dansk
  •   Nederlands
  • Hem
  • Till begravningsbyråns webbplats
  • Minnesgåva - begravning annan byrå
  • Om
  • Villkor
  • Tillgänglighetsförklaring
  • Integritetspolicy
  • Cookie policy
  •   Administratörs-inloggning
Meny
Gå till hemsidan
  • Startsida
  • Beställ blommor
  • Ge en gåva
  • Om begravningen
  • Dödsannons
  • Galleri
  • Dela
  • Portal


    Tore Mårtensson

    Född 20 mars 1933
    Död 1 maj 2026


    Hälsningar

    Frida Schibler Mårtensson
    2026-06-05
    Hälsningar

    Hej farfar. Du som va en komiker utan att ens försöka. Så sjukt envis också, men det är en del av din charm. Den envisheten har nog gått till mig också… så jag jag är också charmig 😇

    I högstadiet fick vi i uppgift att göra ett eget sommarprat. Vi fick välja vad som helst att prata om: månlandningen, filmproduktion och så vidare. Jag valde att prata om dig. Du din envisa jämte som var världens finaste farfar till mig och min storebror. Jag är så stolt över mitt sommarprat för vem vill inte ha en farfar som dig?

    Jag saknar dig och hoppas du blir stolt när jag också är en ingenjör, precis som du va❤️

    Alexander Andevall Mårtensson
    2026-06-05

    Vila i frid, Farfar.

    Susanne (sonhustru)
    2026-06-05
    Hälsningar

    Tack Tore för alla fina minnen ❤️ på Singåbacken. Allt du kunde om att överleva i naturen. Tack för all musik, dans och din självironi. Och du gillade min körsbärssaft. Den påminde dig om din barndom sa du. Sov gott! Hälsa dina kära på den fina platsen du är nu 🌳🏔️☀️⛵️

    Karl Mårtensson
    2026-06-03
    Hälsningar

    Vila i frid pappa.

    Maud Sparrman
    2026-05-21

    Nu dansar du säkert i en högre rymd kära Tore! Glömmer aldrig din 90-års fest när du svängde dina lurviga med spänst på kryckor. Tack för alla år du fanns för mamma

    Maude Lindstrand
    2026-05-17

    Nej vi åt verkligen inte biffkors……. Autocorrect 🤪 Vi åt VOFFLOR
    med sylt o grädde,

    Maude Lindstrand
    2026-05-17

    När jag tänker tillbaka på minnen med dig så är det ett som sticker ut extra. Det var när vi åkte nedför Åreskutan. Jag i ”vanliga” Edsbynskidor och ingen kunskap om slalom. Jag var väl 8-9 år !?!?? Du hjälpte mig ner hela vägen, jag åkte i din famn med skidorna innanför dina. Hela vägen ner fick jag åka så 💞. Vi stannade och åt biffkors - sen fortsatte vi nedför. Kommer ihåg att jag njöt av swishet, snön, solen och att åka så fort.
    Du var alltid så snäll mot oss små. Kommer ihåg att jag fick ett örngott i julklapp av dig som det stod ”tycker om dig” Tore - jag tyckte om dig. Vi hade kontakt på Facebook tills för några år sedan. Alltid kul att läsa dina meddelanden. Tack för allt och så ses vi nog igen så småningom. Varm kram från mig ⛷️ ❤️🌷

    Ulla-Britta
    2026-05-17
    Hälsningar

    Kära Tore din underbara danssteg är förevigade i mitt minne. Nu har du åkt vidare till nästa klubb!

    Susanne Jarpner
    2026-05-16
    Hälsningar

    Så som jag minns dig Tore var att du alltid var glad och mycket hjälpsam. Vila i frid ❤️ Ps, goda pannkakor gjorde du oxå 🤩

    Isabelle Håkansson
    2026-05-16

    Att du vågade sko de jättelika hingstarna. Det är så jag minns dig.

    Annette
    2026-05-14

    Tack för alla goda minnen. Annette, Charlotte,Erik och Milla

    Mats Westergrwn
    2026-05-13

    Rock n Roll Tore de gjorde du👍

    Patrick Westergren
    2026-05-13

    Tack Tore för en härlig sommarsemester då jag o syrran bodde hos dig! Minns hur vi åt filmjölk med krossad knäckebröd och sylt till frukost. Det var första gången för en stockholms grabb!


    Tända ljus

    Annie Karlsson
    2026-06-05
    Alexander Mårtensson
    2026-06-04
    Gabriella Mårtensson
    2026-06-04
    Anders Stugholm
    2026-06-03
    Marie och Magnus
    2026-05-31
    Alf och Inga Lena Persson : Vila i Frid Tore !
    2026-05-20
    Isabelle Håkansson
    2026-05-16
    Kent & Jeanette
    2026-05-15
    Vila i frid Tore Peter Mårtensson med familj.
    2026-05-13
    En sista hälsning Tore! Åsa, Maud och Eva med familjer🌹
    2026-05-13
    En sista hälsning och vila i frid Tore, Stefan med familj
    2026-05-12
    Vila i frid Tore Lars Göran och Doris
    2026-05-10
    Liz&Lars , sov gott Tore. Tack för allt vi fick ta del av ditt liv med Ester.⚘️
    2026-05-09
    FONUS, Östersund
    2026-05-07

    Donationshälsningar

    Annette Uno Charlotte Erik Milla
    2026-06-04
    Cancerfonden

    Vårt sista farväl

    Arne Källman
    2026-06-03
    Cancerfonden

    En sista hälsning

    Maud Liz och Lars
    2026-05-27
    Cancerfonden

    I ljust minne bevarad

    Göran och Agnetha Månsson
    2026-05-22
    Cancerfonden

    En sista hälsning

    • Share in Facebook
    • Kopiera länk
    • Send to mail