Pappa var vår fasta punkt, lika trygg och stabil som en klippa. Han var en person som spred värme till alla omkring sig. Han var den där sällsynta kombinationen av varm, snäll och innerligt godhjärtad – en trygg famn som alltid stod öppen för oss. Han lärde oss betydelsen av gemenskap och att aldrig ge upp, oavsett om det gällde livets utmaningar eller en viktig match i Skellefteå Kraft Arena.
Hans hjärta klappade extra varmt för sitt älskade Skellefteå AIK, men allra mest brann han för sin familj. Som morfar och farfar var han den största supportern av alla. Barnbarnen var hans absoluta stolthet och i hans knä fanns alltid den största tryggheten, oavsett om de lekte eller tittade på hockey tillsammans. Vi minns med värme alla de stunder vi delade framför hockeyn – spänningen, glädjen vid målen och den orubbliga lojaliteten han hade till sitt lag. Det svartgula hjärtat bar han med stolthet, men den största kärleken sparade han till sin fru, sina barn och barnbarn. Det känns därför så meningsfullt och vackert att han fick uppleva hur hans älskade lag tog SM-guld en sista gång. Bara tre dagar efter guldyran, med segerns glädje i hjärtat, somnade han in i lugn och ro. Det blev hans sista stora match.
Nu har slutsignalen gått för en fantastisk make, pappa, farfar, morfar, bror, vän och människa, men minnet av hans värme, hans glada hockeyrop och hans mjuka kärleksfulla famn kommer alltid att eka i våra hjärtan, hans godhet lever vidare i oss barn och barnbarn. Tack för allt, älskade pappa. Tack för all kärlek du gav och för den trygga stig du trampade upp för oss. Vi saknar dig oändligt och vi bär din trygghet och dina färger med oss för alltid, tills vi ses igen 🖤💛🖤💛🖤
Jag tänker på dig hela tiden, älskade pappa 🥺❤️ Det gör så ont och jag skulle göra vad som helst för att få uppleva våra minnen igen. Jag är så tacksam för alla stunder vi fick tillsammans. Jag önskar bara att vi hade fått fler. Det går inte en dag utan att jag tänker på dig. Du var mitt ljus i livet. Jag är så tacksam för tiden vi fick. Jag älskar dig oändligt ❤️
Älskade pappa, det har nu gått 3 dagar sedan din begravning 🥺💔 Det var oerhört tungt, den andra värsta dagen i mitt liv, den första var dagen ditt hjärta slutade att slå.. men trots att vi haft din begravning så har jag ännu inte förstått det. Jag har inte förstått att du är borta. Det känns så konstigt att vara hemma i huset och du inte är här, och fortfarande ingen pappa efter 3 dagar här.. Du fattas. Något är fel. Jag försöker tänka att du slipper lida nu, må dåligt eller vara sjuk, för att lindra, för att känna mindre, sörja mindre. Men det gör inte sorgen lättare. Även om du slipper plågas. Jag saknar dig så obeskrivligt mycket älskade pappa ❤️ Jag älskar dig. Jag tänker på dig hela tiden. Jag saknar dig. Jag behöver dig. Jag kommer för alltid att vara pappas flicka ❤️ Du betyder allt för mig!
Fina, älskade pappa ❤️ Det har nu gått 4 veckor sedan du lämnade oss och jag känner mig helt tom 💔 Det är en tomhet som inte går att beskriva. Dagarna känns som en evig dimma.. Inte en dag utan längtan. Inte en tanke utan saknad. Fan, vad jag saknar dig pappa 🥺❤️ Det är fortfarande omöjligt att förstå. Hur någon som funnits i hela ens liv helt plötsligt inte gör det längre.. och alldeles för tidigt 😭💔 Jag älskar och saknar dig så obeskrivligt mycket ❤️
Saknaden är så stor
Fina, älskade pappa 🥺 Du var min superhjälte på jorden.. nu är du min skyddsängel i himlen ❤️ Jag saknar dig så obeskrivligt mycket 😭💔
3 långa veckor utan dig nu, älskade pappa 😭💔 Det är konstigt hur tiden kan gå så snabbt, samtidigt som det känns som att tiden står stilla.. Jag saknar dig så fruktansvärt mycket och jag vet inte hur jag ska kunna förstå att du inte längre finns med oss. Du var hela mitt liv, min trygghet, hela min värld. Du var den mest godhjärtade och generösa människan i hela världen. Livet kommer aldrig bli sig likt igen. Jag saknar dig och jag älskar dig av hela mitt hjärta ❤️
Jag saknar dig så fruktansvärt mycket, älskade pappa 😭💔 Du lämnade oss alldeles för tidigt.. Jag är inte redo att leva mitt liv utan dig i det. Jag saknar att se dig, höra dig, krama dig ❤️ Jag älskar dig så obeskrivligt mycket älskade pappa 🥺❤️
Livets slut kan ingen hindra
Men vackra minnen kan sorgen lindra
Vila i frid kusin
Fina, älskade pappa ❤️ Nu har det gått två veckor utan dig och det är den värsta tiden i mitt liv. Jag saknar dig så mycket att det gör ont inom mig. Det är så ofattbart och overkligt och jag kan fortfarande inte fatta att du är borta 😭💔 Jag älskar dig av hela mitt hjärta ❤️
Älskade pappa, kan inte fatta att det har gått 2 veckor, det känns lika ofattbart som dagen det hände. Idag kom dödsannonsen och det kändes konstigt att se ditt namn i Vilhelmina Aktuellt, saknar dig oändligt mycket.
Svårt att fatta att du inte finns mer storebror, saknar dig
Vi beklagar sorgen! Föredetta grannarna!❤️
Saknar dig så mycket tack för alla 46 år vi fick tillsammans
En vecka har gått sedan du lämnade oss..
Saknaden är oändlig och denna bottenlösa sorg är alldeles för tung att bära. Jag saknar dig så obeskrivligt mycket älskade pappa och tänker på dig hela tiden. Enda sedan du tog ditt sista andetag är mitt hjärta trasigt och en bit av min själ är för alltid borta. Jag saknar dig så mycket att det gör alldeles ont inom mig. Jag älskar dig pappa!
Älskade lillebror de känns så ofattbart att du lämnat oss,sorgen och saknaden är så tung att bära ,saknar dig så oändligt mycke,men i mitt hjärta finns du kvar,sov i ro tills vi ses igen
Tack för att jag fick lära känna dig & tack för att du varit världens bästa farfar till Liam & Chloé som visat dom så mycket omtanke & kärlek ❤️ Du har en stor plats i mitt hjärta. Vila i frid!
Robert var en fantastisk människa, varm, kärleksfull, klok och rolig. Vi höll på olika hockeylag men vi förenades i kärleken till Marina och mina söner. Jag önskar att vi hade fått mycket mera tid tillsammans men jag är helt säker på att vi kommer ses igen. Nu får du vila i ro svärfar.
Morfars kramar var de bästa kramarna någonsin. Hans ögon var så fina och snälla. Han var världens bästa morfar som någonsin fanns. Jag saknar dig så mycket så att jag önskar att du kunde bli ett spöke så att jag kan träffa dig igen. Han var så fin så att mina ögon nästan blev hjärtögon. Jag älskar dig jätte mycket.
Fina, älskade lilla pappa, jag finner inga ord… Det är så ofattbart och saknaden är så stor. Mitt liv har raserat. Mitt hjärta är itu. Jag har förlorat en av de viktigaste personerna i mitt liv, en av de bästa i mitt liv. Min älskade pappa. Tack för all den trygghet du gett. Tack för all kärlek vi fått. Tack för alla värme och omtanke. Tack för att du alltid funnits där och ställt upp i vått och torrt, oavsett vad. Du var den bästa pappan och morfarn i hela världen och vetskapen om att jag eller mina barn aldrig mer kommer att få träffa dig igen, se dig, höra dig, krama dig.. Det gör så att jag går sönder. Snälla pappa, ge mig styrka att leva utan dig. Jag saknar dig så fruktansvärt mycket och jag älskar dig av hela mitt hjärta. Du kommer för alltid att finnas i mitt hjärta. Nu får du sova i ro, fina älskade pappa. Tills vi ses igen.
Älskade lillebror du kommer för alltid finnas i mitt hjärta, saknaden är stor och tung, sov i ro
Ditt hjärta slutade slå alldeles för tidigt
Sorgen är tung att bära
Du är oändligt saknad
Alla minnen finns bevarade i våra hjärtan
Sov i Ro
Älskade lillebror och svåger
Ditt hjärta har slutat slå
Den eviga vilan har kommit
Din tid på jorden blev alldeles för kort
Stor är saknaden och tung är sorgen
Finns en tröstan att du sover i ro
Du finns i våra hjärtan
Älskade lillebror och svåger
Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag
och något alldeles oväntat sker
Världen förändrar sig varje dag
men ibland blir den aldrig detsamma mer
Vila i frid kära morbror
Sov i ro Robert
En sista hälsning, Sov i ro.
Vila i frid
Vårt liv är en vindfläkt,en saga,en dröm
En droppe som faller i tidernas ström.
Den skimrar i regnbågens färg en minut
brister och faller och drömmen är slut
Vila i frid
Ditt varma hjärta har slutat slå,
men minnet av din kärlek kommer
alltid bestå. I ljust och tacksamt
minne du bor, vår saknad efter
dig är oändligt stor. Tack för allt
du gav och för allt du var, i våra
hjärtan lever du ännu kvar.
Frid över Ditt minne
En sista hälsning! Vila i frid!
En sista hälsning. Vila i frid.
Tack för alla roliga minnen.
Du finns i våra hjärtan så länge vi lever.
Vårt liv är en vindfläkt, en saga en dröm en droppe som faller i tidernas ström.
Den skimrar i regnbågens färg en minut, brister och faller och drömmen är slut.
Vårt sista farväl
Sov gott
Sov i ro ,morbror min
Du lämnade oss alldeles förtidigt
Men tack, för alla fina minnen
Som du lämnar kvar
Dom bär vi med oss för alltid
Tack för alla ljusa minnen
Våra tankar är med er i denna
svåra stund. Vi delar er sorg
och skickar vårt varmaste deltagande.