Vila i frid! Familjen Alf Hellman
En sista hälsning
Vila i frid
Tack för allt bästa grannen!
En sista hälsning
"Följ mig, broder, bortom bergen, med de stilla svala floder,
där allt havet somnar långsamt inom bergomkransad bädd.
Någonstädes bortom himlen är mitt hem, har jag min moder,
mitt i guldomstänkta dimmor i en rosenmantel klädd." - Dan Andersson
Tack för alla tekniska produkter av senaste modell du förevisade för vår klass när vi växte upp, sån inspiration, för alla eldiga samtal, för kvällsfika på Tranvägen, för mer än jag minns. Vila nu, tills vi möts igen.
Mona, Christer och Susanne, jag tänker på er.
Sov i ro
En fin vän och kamrat har lämnat oss. Vila i frid, Lasse.
En sista hälsning
Varmt var ditt hjärta
Och glatt ditt sinne
Ljust och soligt
Lyser ditt minne
Sov gott lilla pappa
I ljust minne bevarad
Vila i frid Lasse!
Vi är med er i sorgen Mona, Christer och Susanne med familjer.
Ni finns i våra böner och tankar.
Var inte rädd, det finns ett hemligt tecken
Ett namn som skyddar dig nu när du går
Din ensamhet har stränder in mot ljuset
Var inte rädd, i sanden finns det spår
/Sv Ps 256
Vila i frid Lasse
Tack för alla ljusa minnen
Vila i frid
Vila i frid,
Fina minnen från alla våra år som grannar.