Torborg, vår ” finaste fröken”, som lärde oss så mycket i Husmodersskolan i Boliden.
Tack att vi fått ha en så fin relation, under en lång tid, på äldre dar ( ja vi närmar oss 80 år alla tre)
Våra träffar har varit så berikande för oss alla,
Vi kommer verkligen att sakna Dej Torborg,
Vila i frid,
Tack för fin gemenskap alltsedan vi 1990 köpte stugan i Björkåsen.
Det var alltid så trevligt att prata med dig! Och nu är det en ny generation som vi delar havsutsikt med.
En sista hälsning
Ditt minne lever
En stilla hälsning ,ett varmt farväl . Dina steg har tystnat ,men dina spår finns kvar . Vila i ljus och frid .
Tack för att du var en sån fin moster. Vi saknar dig.
Minnet lever det kan ej jordas.
Det kan ej gömmas bland stoft och grus.
Nej det skall leva i fågelsången
I blomsterdoft och i vindens sus.
Tack för alla fina minnen.
Till vår under många år fina stuggranne Torborg en
sista hälsning och till de anhöriga
ett varmt deltagande i sorgen.