Tack för att Du använt Din stora förmåga såvä i det godas tjänst
Tack för vänskap i många, många år, för glädje och kamp och gemensamt engagemang. Så många goda minnen! Vila i Guds frid!
Tack Carl-Henric!
I Frid
Vila i frid
With the passing of Carl-Henric Grenholm, I have lost a colleague and friend whom I have known and held in high regard for many years. We first met through the Societas Ethica sometime in the 1980s. Thanks largely to Carl-Henric’s initiative, I was able to serve as a visiting professor in Uppsala for two months in 1996, a time I remember very fondly. I remain deeply grateful to the Faculty of Theology, and especially to Carl-Henric, for the honorary doctorate and the appreciation of my theological work that it expressed. I will miss him and include him in my prayers. RIP.
Tack för samtal, utmaningar, uppmuntran och vänskap! Vila i frid!
Din själ får vila ut i stillhet hos Gud.
Carl-Henric kommer jag för egen del att minnas som en noggrann och omsorgsfull handledare med skärpa i sin argumentation.
Tack Carl-Henric för ditt engagemang och din vänskap. Jag minns med glädje samtalen med dig!
Med tack för lång vänskap sedan studieåren och fint samarbete vid Teologiska fakulteten i Uppsala.. Minnet av dina insatser kommer att leva länge..
Tack för alla fina somrar vi hade i Munkviken. Varje förmiddagen gick du tillsammans med din familj till stranden. Du tog alltid ditt morgondopp, oavsett vädret. Sen spelade ni alltid boule tillsammans! Somrarna blev aldrig detsamma sedan ni sålde huset! Ni saknades! Nu har du kommit till ett bättre ställe , där du slipper smärta. Du är saknad! Vila i frid! Britt m. Familj.
Carl-Henric "Plutten" Grenholm, en scoutledare jag aldrig glömmer! Du kom till Karlsro Scoutkår i Uppsala, mitten på 60-talet. Jag var patrullscout, ser nu 7 år yngre än du. Du var erfaren scout, tror från Skellefteå (?), och skulle studera i Uppsala. Vilken tur vi hade att du valde Karlsro! Du gick in som ledare på avdelningen Nybyggarna vilket ledde till ett stort uppsving i verksamheten. Du hade massvis med idéer du delade med dig av generöst. Vi unga tog entusiastiskt emot allt! Största minnet är nog den s k "Smugglarhajken", som vi upprepade flera gånger efter att dina studier och yrkesutbildning började kräva mer av din tid.. Min tid som scout (i o f sig är man ALLTID scout) hade varit torftigare utan ditt ledarskap! Du kommer alltid att finnas i mitt minne!.
Med många minnen från samtal i Club 68, Sigtuna och Uppsala. RIP
Carl-Henric was a strong moral voice in our time. He will be missed in the academy and society.
Varmt tack för ditt personliga stöd till Katedralakademin under alla år.
Hans Ulfvebrand
Käre Calle!
Två ljus tända , ett från mig o ett från min syster Kerstin. Tack för ljusa o glada minnen: skolkamrat på Skeå HAL, seniorscout vid lägerelden med gitarr. studiekamrat med fruktsoppa i tekokaren på rummet., kollega m vid Humanistcentrum, Alltid med människor runt dig.
Calle vi var barndomsvänner i Skelleftehamn, bodde grannar våra föräldrar var goda vänner och hade närliggande affärer.Så roligt vi hade glömmer det aldrig. Vila i frid.
Till minne av min handledare, vars kunskap, engagemang och stöd hade en ovärderlig betydelse för mitt arbete med magisteruppsatsen i mänskliga rättigheter. Med stort tålamod, värme och professionalism vägledde du mig genom arbetets olika utmaningar och gav mig styrka att fortsätta även under svåra stunder. Din uppmuntran och tro på min förmåga betydde mer än ord kan beskriva.
Jag kommer alltid att minnas din omtanke, generositet och ditt engagemang för både kunskap och människor. Ditt avtryck kommer att leva kvar i minnet med djup tacksamhet och stor respekt.
Teologin vid Åbo Akademi hedrar minnet av hedersdoktor Carl-Henric, med stor tacksamhet för samarbete under åren och med högaktning för hans akademiska livsverk.
Bevarad i minnet inte endast för intellektuell stimulans och spännande samtal utan också för gemenskap i Skellefteå Scoutkår, KGF vid Skellefteå HAL, Club 68, familjesamvaro i grann-sommarstugor i Munkviken m.m.
En sista hälsning
Tack för fint samarbete genom många år. Många ljusa minnen. Vila i frid!
En sista hälsning
En sista hälsning från din kusin. Vila i frid, Carl-Henric.
Vila i ro
I tacksamhet
I tacksamhet för omtanke och vänskap. Vila i frid.
Vila i frid
Tack Carl-Henric för all din hjälp, värme och omsorg
I tacksamt minne
En sista hälsning
"Ty jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller andemakter, varken något som finns eller något som kommer, varken krafter i höjden eller krafter i djupet eller något annat i skapelsen skall kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår herre." (Rom. 8:38-39)
Tack för många givande samtal.
En sista hälsning
Vila i frid
I tacksamt minne bevarad.
Frid över ditt minne käre Carl-Henric
Calle, tack för roliga och ljusa ungdomsminnen
En gåva till Act (Svenska Kyrkans internationella arbete) som minne för alla fina ungdomsår tillsammans.