Vår vän Anita.
Du lämnar efter Dig ett stort tomrum i vår grupp, där vi ofta fått höra berättelser om hur platser i Enköping sett ut tidigare och förändrats. Ditt glada skratt och spontanitet har förgyllt våra eftermiddagar, där vi delat intresset för handarbete.
Sov i ro
Vänskapen med Anita är varmt bevarad i mitt hjärta. Sista gången Måndagsrörelsen i Enköping hade möte på torget stod du i fönstret och uttryckte hur gärna du ville stödja Ukraina genom dem men viste inte hur. Nu har jag till ditt minne givit till en Kamin som görs till Ukraina genom Mångagsrörelsen syster Lydia.
Du är för alltid sommar på Märsön. Med doft av kaprifol, spring på lätta fötter över solvarma stenar till faster Nita, våfflor med jordgubbssylt, samtal och skratt på bryggan i ljumma sommarkvällar. Våra blickar kommer lång tid framöver vändas upp mot berget för att se om du står där och vinkar.
Tack för din fina vänskap.Vila i frid
Tack för den korta tid vi fick ihop
Sov i ro!!🌻
Tack för fina minnen. Vila i frid.
En sista hälsning
Anita, tack för alla fina samtal, glada skratt och din omtanke om mig och barnen. Du har en särskild plats i mitt hjärta!
Sov gott fina tant Anita.
Ett sista tack och farväl
Tack Faster Nita som förgyllt hela min uppväxt och även senare i livet.
Du kommer att fattas mig.
Jag saknar dig
Tack för alla fina samtal genom åren. Vi är glada att vi fick lära känna dej.
TACK Anita, min fina vän under många år! TACK för vad du betytt för mig och hela min familj. Vad är en vänskap? Tänk att en sådan gåva man kan av livet få! En sista hälsning
Livets dag till afton gått.
Hjärtat nu sin vila fått.
Sov i ro
Tack, för många fina och roliga stunder tillsammans.
Tack, för allt du gjort för mig och barnen. Sov i ro!
En sista hälsning
Tack Anita för alla fina pratstunder på Märsövik,
du kommer vara saknad
Vila i frid
Hasse o Lillemor
Mattias o Anna-Karin
Sofia o PO
Isabelle o Håkan
Fanny o Melker
och alla barn
En sista hälsning
Sov i ro
Sov gott kära Anita