"Goda vänner är som stjärnor, ibland ser man dem inte men man vet att de är där."
Så stod det på en julklapp jag fick för många år sedan, du och jag Lilian var goda vänner. För mig, lite som en extra Mamma där i Sjulnäs. Jag är så otroligt tacksam för den du var, alla fina stunder vi haft tillsammans, all palt vi rullat genom åren och de otaliga samtal vi haft om smått och stort. Tack också för allt du gjort för vår familj när vi har behövt goda vänner.
Du kommer alltid, alltid att fattas i mitt liv.
Himlen har fått en ny strålande stjärna, jag vet att du är där. ❤️
Vila i frid, Lilian
Vi tänker på din familj
Helena och Magnus
Egon och Emmy
Valentin
Håkan
En gåva har skänkts till EFS Mission Sjulnäs
Tack för all gemenskap och närvaro på alla morgonböner och andra sammanhang..
Blir tomt här utan dig
Med värme och tacksamhet kommer minnet av Lilian att finnas kvar hos oss. Vi möts igen!
Jag går med Jesus var jag går. Han vandrar vid min sida. Hans väg mig för till Himmelen, här får jag vila ut och klädas i den nya skrud som Han har berett åt mig. Vila i Guds frid.
Tack Lilian för alla fina minnen vi bär med oss från dig. Du var en fantastisk medmänniska och du kommer alltid vara älskad och så saknad.
Vila i frid.
Hasse och Karin
Tack för allt Lilian❤️
Man blev alltid glad när man mötte dig.
Du var en stor förebild.
Din värme, närvaro o omsorg omslöt alla du mötte, och kommer alltid att leva kvar i oss.
Tack för att vi fick vara en del i ditt liv.
Minnet av dig och ditt kärleksfulla hjärta kommer att leva kvar för alltid.
Vila i frid❤️
Lilian
Du var en sann föreningsmänniska – engagerad, omtänksam och alltid beredd att bidra.
Med ditt driv, din värme och ditt hjärta satte du avtryck som kommer att leva kvar länge.
Du skapade gemenskap, inspirerade andra och gjorde vår förening till en bättre plats för oss alla.
Din närvaro kommer att saknas, men minnet av allt du gav består.
Tack för allt du gjort.
Vila i frid.
Tack för allt Lilian - Din värme, din närvaro, ditt leende ansikte. Man blev alltid glad när man mötte dig!
Är så oerhört glad över att vi fick var en del i ditt liv och minnena kommer att leva kvar för alltid!
Vila i frid så ses vi när det är dags.
Vi tackar Gud för allt vad du har betytt för så många personer och sammanhang. Nu får du vila i frid hemma i Jesu famn.
En gåva har getts till EFS Internationella mission.
Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag
och någonting alldeles oväntat sker.
Världen förändrar sig varje dag
men ibland, blir den aldrig densamma mer.
Vårt deltagande i sorgen och saknaden.
Inger Wikström. Ulrika och Johan. Kristina och Fredrik
En ängel stod vid din bädd
och sade lugnt, var inte rädd
så tryggt hon fattade din hand
och tog dig med till himlens land.
Vårt varma deltagande i sorgen
Vila i frid
Tack för din vänskap. Du är och kommer att vara saknad
..Vila i frid
Tack för allt som du har betytt för oss, Lilian.
Det är sådana här gånger som inga ord ens kan komma i närheten av vad man vill säga eller känner. Alla ord tycks för små.
Det måste hur som helst ha varit en riktigt stor och oplanerad bjudning i himlen eftersom du kallades hem så hastigt och utan förvarning. En bjudning som krävde en proffsplanerare som kan beräkna mat åt hur stora skaror som helst. Johannes såg visserligen en ”skara som ingen kunde räkna”. Men vi är helt säkra på att du direkt fick en känsla om hur mycket mat du skulle göra.
Hur som helst så saknar vi dig oändligt mycket och längtar tills vi ses igen!❤️
Lina och Simon
Du var alltid så mild och hjälpsam och dina kakor och bullar i garveriet så fantastiska, liksom du själv.! Vi kommer att sakna dig!
Fina Lilian, du lämnar ett stort tomrum efter dig. Tack för allt som du har fått vara och betyda för vår familj under många år.
Marietta och Anders, Anna-Karin och Maria med familj
Frid över ditt fina minne
En stor liten människa har fått flytta hem. Tänker på er!
En liten människa på jorden , med ett stort kärleksfullt hjärta.
Jag minns dig med tacksamhet.
Vila i frid
Tack för din vänskap och stöd till mamma Stina. Tack att du alltid välkomnade mig. Minns dig med värme och tacksamhet. Vila i frid.
Den tiden som liten flicka, till en fantastisk kvinna - kommer alltid minnas dig! Kram Christina
Vila i frid
Fina, fina Lilian. Jag kan inte fatta att du är borta. Jag saknar dig så. Vila i frid.
Vila i frid
Tack för alla fina samtal och minnen vi fått tillsammans under många år.
Vila i frid!
Lilian, du fick betyda så mycket för så många. Bl.and annat var ditt engagemang för gamla och sjuka gripande. Din positiva livshållning och varma gudstro smittade av sig. Vi saknar dig så!
Varmt deltagande i sorgen och saknaden!
Ditt goda hjärta och glada lynne,
hos oss ska du leva i tacksamt minne
Tack Lilian för allt det du har betytt. Vila i frid!
Min fina vän Lilian. Så Tacksam för allt vi delade med varandra. 40 år av vänskap där allt fick plats.
Du är och kommer att vara så saknad.
Tack för alla fina minnen från våra möten hos er i Sjulnäs och hos oss i Vittsjö. Vi bär med oss minnena med värme tills vi möts igen.
Alwa thuvesson med familj
Tack för god vänskap!
Sov i ro
Estrid Lindström
Sov i ro
Tack för fin vänskap och de fina minnen vi haft tillsammans. Vi saknar dig❤️
Tack för din värme och ditt leende. Vila i frid
Jesus sade: Jag är uppståndelsen och livet, den som tror på mig skall
leva om han än dör. Joh. 11:25 Vila i frid Lilian!
Tack för allt en personlig saknad och en hel by i sorg
Min älskade syster och Annicas svägerska.
Henry har räckt ut handen
Liliann har fattat den
På den andra stranden
Mötas de igen.
Älskade faster Lilian🥰hastigt och oväntat, vila i frid❤️
En kär gammal granne och vän har lämnat oss. För oss som har utflyttat från Sjulnäs så representerade du hembygden och gammal vänskap. Nu finns du inte mer men vårt minne av dig kommer att finnas kvar. Vila i frid Lilian ❤️💐
Det kom så oväntat! Jag saknar dig!
Tack för all omtanke om mej.
o alla trevliga stunder tillsammans.
Vila i frid
Vi försöker förstå
men trots att vi vet
är förlusten av dig
som en overklighet
Du fanns ju här nyss
så livfull och varm
med ditt skratt,
din röst och din charm.
Vi saknar dig så,
allt det där som var du.
Därför bär vi dig varsamt
i hjärtat nu.
Vila i Frid Lilian.
Tack för alla fina minnen och stunder vi haft tillsammans vila i frid
Lilian, en sista hälsning men i ljust minne bevarad.
/Fam Leidö och Lundgren
Ett sista tack och farväl
Vila i frid
Blott i det öppna har du en möjlighet.
Låser du om dig kvävs och förtvinar du.
Ut i det fria skall du med Herren gå.
Kraften fullkomnas mitt i din svaghet då.
Vila i frid kära vän
En sista hälsning
Tack Lilian för alla fina stunder
vi haft tillsammans och för
all vänlighet,
värme och omtanke
du gav genom livet.
Din godhet och ditt varma
hjärta
kommer för alltid att leva
kvar i våra minnen.
Vila i frid.
Styrelsen Infjärdens PRO
Vila i frid
Kära faster Lilian! Vi minns dig med ljus och värme.
Tyst, var stilla, Mor har somnat
Handen stelnat, kallnat domna
Modershanden, varma, kära
Som fått våra bördor bära
Som fått torka våra tårar
Som fått släpa, som fått slita
Denna hand, den kära, vita
Den har nu i döden domnat
Tyst, var stilla, Mor har somnat
Tack Lilian för den du var! Tack för att du och Henry sammanförde min mor och far! Vila i frid ❤️
I ljust minne bevarad
Tack för allt Ditt stöd.
Vila i Frid
Det blommar i somligas spår,
det glittrar och lyser
det porlar från bäckar med levande flöden,
det sjunger så vårvinderligt av ljusa ackord där de går.
Det är därför, som allt blir så levande varmt , där somliga går.
Det är därför det blommar så rikt i somligas spår.
Mötas och skiljas är tidens gång,
skiljas och mötas är hoppets sång.
Vila i frid.
Två ögon som lyst är slutna, två flitiga händer lagt sig till ro. Så vilar det vackra förflutna i minnenas helgade bo.
En sista hälsning
Bliv kvar hos mig, se, dagens slut är när.
Bliv kvar, o, Herre, snart är natten här.
Då allting annat sviker och bedrar,
du ende trogne tröstare, bliv kvar.
Psalm 189
Vila i frid, Lilian
Livets slut kan ingen hindra
men vackra minnen kan sorgen lindra
Vila i frid
En sista hälsning
En sista hälsning
En sista hälsning
I ljust minne bevarad
Lilians vandring är slut här på jorden men de vackra minnena finns kvar.
Tack för alla fina stunder!
Vila i frid
Din levnadsdag är slut
din jordevandring ändad
du har kämpat ut
och dina kära lämnat
nu vilar du i ro och frid
hos Jesus Krist till evig tid
Var inte rädd det finns ett emligt tecken,
ett namn som skyddar dig nu när du går.
Din ensamhet har stränder in mot ljuset.
Var inte rädd i sanden finns det spår.
(Psalm 256)
En sista hälsning
I oförgänglighet skall uppstå det
som såddes i förgänglighet...
Så är det sagt och skrivet
av himlens sändebud
att efter jordelivet
vi möts igen hos Gud!
Atle Burman Avskedsord
Vila i Guds Frid
Vårt varma deltagande i sorgen och saknaden
Karin o Thore Fredrik o Lotta Daniel Melander
Varmt deltagande i sorgen. Vila i frid.
Vila i frid
Jag har sett en ny stjärna lysa på himlen.
Den lyser med skimrande glans.
Den vill säga att du flyttat.
Till ett land någon annanstans.
Den berättar att din stund på jorden.
Var bestämd långt innan du fanns.
Men att vi en dag skall mötas igen,
I ett land någon annanstans.
Kära Lilian, den saknad du skapade är stor som universum.
Vi ses igen, det löftet har vi.
Tack för en fantastisk vänskap som varat i över 60 år.
Tack för alla fina minnen.
Vila i frid