FONUS
FONUS

Svenska
  •   English
  •   Norsk
  •   Svenska
  •   Dansk
  •   Nederlands
  • Hem
  • Till begravningsbyråns webbplats
  • Minnesgåva - begravning annan byrå
  • Om
  • Villkor
  • Tillgänglighetsförklaring
  • Integritetspolicy
  • Cookie policy
  •   Administratörs-inloggning
Meny
Gå till hemsidan
  • Startsida
  • Beställ blommor
  • Ge en gåva
  • Om begravningen
  • Dödsannons
  • Galleri
  • Programblad/Minnesbok
  • Dela
  • Portal


    Lars Thorsberg

    Född 26 september 1947
    Död 23 maj 2026


    Hälsningar

    Lina Sjöholm
    2026-06-18

    Fina Lasse,
    Tack för all fin musik och glada tillrop.

    Martin Nilsson f.d. elev
    2026-06-18

    En sista hälsning
    Sov i ro Lars

    Minns våra elbaslektioner om torsdagseftermiddagarna och stunderna hemma i radhuset, då jag fick provspela kontrabas.

    Sänder varma tankar till Dina närmaste

    Elisabet Ryd
    2026-06-17
    Hälsningar

    Fina Lasse,
    Vad sorgligt att du inte finns med oss längre! Har många fina minnen med dig ända från barnsben. Du har ju alltid funnits runt knuten, redo att spela eller trixa med ljudtekniken. Tack för din musik, ditt engegemang och din värme som medmänniska.

    Skickar varma tankar till dem som stod dig närmast.

    Anders Walldén
    2026-06-17

    Tack för minnesvärda stunder. I gemensamt arbete, i privata samtal. Tar fasta på det du skrev: ….”du tar en promenad….vi ses…om ett tag” 🤗

    Maleen Ergin med familj
    2026-06-17
    Hälsningar

    Kära Lasse,,
    även om du inte längre är hos oss lever minnet av dig vidare i våra hjärtan. Vi är tacksamma för all den tid vi fick tillsammans och för allt du gav oss genom ditt liv.
    Vi saknar dig! Hälsa Mamma, Mormor o Morfar

    Eva Fortes
    2026-06-16
    Hälsningar

    Kära Lasse, Tack för alla fina stunder. Minns dig som en varm och omtänksam granne o vän.

    Maria palm
    2026-06-14
    Hälsningar

    Tack Lasse för all hjälp och glädje
    maria Kungsängens folkdansgille och Andreas kören

    Jimmie Achre'n
    2026-06-14

    Eftersom jag bor på Gotland har jag tyvärr ingen möjlighet att närvara vid begravningen, men måste ändå skicka mina kondoleanser till de närmaste då Lars betydde mycket för mig som ung. Han var en eldsjäl som fick musiken att blomstra bland de unga i min dåvarande kommun med ett sagolikt tålamod och en stor del till att jag sedan dess ägnat en stor del av mitt liv åt musik. Han öppnade även dörren till musikgenrer vi inte tänkt på existerade. Så en stor inspirationskälla har för mig gått ur tiden.
    Mvh Jimmie Achr'en Klintehamn Gotland

    Camilla Thorsberg Moilanen
    2026-06-13
    Hälsningar

    Min älskade Pappa❤️
    Tack Pappa för att du gav mig livet. ❤️
    Tack Pappa för att du lärde mig livet. ❤️
    Tack Pappa för att du var med mig i livet. ❤️
    Du är för alltid med i mitt liv. ❤️
    Jag saknar dig så otroligt mycket.
    Nu tar jag min promenad genom livet så ses vi snart.
    Jag säger inte adjö utan på återseende. 🌹
    Älskar dig ❤️ Milla

    Birgitta Holmström
    2026-06-13

    Du och jag har känt varandra sedan 1970 talet. 1978 var vi båda på skolkontoret i Bro och fick anställning i kommunen du som musiklärare och jag som Syokonsulent. Sedan dess har vi på olika sätt haft kontakt med varandra. Tack för den tiden Nu säger jag farväl till dig och att du skall vila i frid

    Kerstin och Mats Molander
    2026-06-13

    I ljust minne bevarad.

    Hanna Hörnequist
    2026-06-13
    Hälsningar

    Till minne av Lasse


    Att bo grannar såhär nära varandra innebär att vardagens vägar ofta korsars.
    Ibland finns tid för samtal, ibland bara tid för att morsas.

    Lasse har ofta varit ute på våra vackra vägar för att vandra.
    Alltid vänlig, trevlig, hjälpsam och leende mot oss andra.

    Elva år gör att de vardagliga samtalen blir många.
    Summeras tiden blir dom faktiskt väldigt långa.


    Under åren som föräldraledig fanns extra mycket tid för prat.
    Att lyssna till Lasses alla projekt, spelningar och föreningsengagemang fick till och med mig (som brukar ha 1000 bollar i luften) att känna mig lat.

    Alla möjliga ämnen har genom åren dryftats.
    Fian resmål, politik, lokalhistoria och minnesvärda händelser värda att lyftas.

    Bekymmer har delats både stora som små.
    Hur mår du idag? Kan du hjälpa mig? Det läcker vatten i källaren, hur ska det gå!?

    Vi har firat alla möjliga event som nationaldagar, jul och bröllopsfest.
    Men lika minnesvärt är det där lilla, så som vardagen är som mest.


    Att se Lasse traska iväg till Cissi på busshållsplatsen oavsett väder och vind,
    gör mig varm i hjärtat och om kind.

    Lasse har nu andra vackra vägar att vandra.
    Med oss tar vi den vardagliga omtanken till varandra.

    Håkan Ehn & Sophie Ehn Hedin
    2026-06-12

    Tack för din vänskap och musik, vi saknar dig !

    Tina Rose’n Andersson
    2026-06-12
    Hälsningar

    Saknaden var stor när du inte kom och spelade på din bas på våra senaste jul- och vårkonserter.
    Håbo damkör

    Agneta Dreber
    2026-06-10

    Vi saknar dig i vårt lunchgäng - vi som tog studenten tillsammans för nu 60 år sedan. Bland mina fina minnen är tiden i skolorkestern i Spånga gymnasium där vi båda spelade..

    Ebbe, Elis, Linda
    2026-06-10

    Liten som stor,
    Inne hos oss alla nu en saknad bor
    Även i ett barnasinne
    Finns farfar Lasse alltid kvar i tankar och minne ❤️

    Per Norlén och Ingrid Kvist
    2026-06-10

    Det känns mycket tungt.
    Första gången vi spelade tillsammans var på en minneskonsert för Olov Palme 1986. Låten var Quincys "The Midnight Sun will never set"; en av de vackraste låtarna i en fullsatt konsertsal. Det var 40 år sedan. Ingrid lärde du känna senare. Vi sörjer men är tacksamma för att fått känt och spelat med dig så länge; en så varm och fin vän med många positiva upplevelser. Vila i frid. / Per o Ingrid

    Maria Henriksson (född Nyström)
    2026-06-10
    Hälsningar

    Fina Lasse! Det var så ledsamt att höra att du lämnat jordelivet. Stort tack för all musik du bidragit med för mig och för många i Upplands-Bro och andra. Under min uppväxt spelade du i jazzband med pappa Gunnar Nyström och vi barn var med och snurrade runt tillsammans. Så drog du tag i mig i olika jubileumssammanhang för kommunala musikskolan. Och nästan grannar var vi, områdena bredvid varandra. Lasse - du varma, lugna, vänliga som alltid log och hade snälla ögon. Lira i frid där du nu är.

    PerÅke
    2026-06-10

    Lars, gillad musikerikon i Upplands-Bros skol-och kulturvärld, har lagt ned sin kontrabas och får ersätta den med en himmelsk lyra. Vila i frid!🎼🎸🎤

    Victor Thorsberg Berggren
    2026-06-10
    Hälsningar

    Hej min fina Morfar, nu får du jamma med med dom stora grabbarna där uppe. Tack för pratstunden och skratten senast ❤️

    Lotta Wiborgh
    2026-06-09

    Bästa snällaste Lasse! Tack för musiken, tack för alla minnen . Tack för att du alltid mötte mig med ett leende och värme. Om du träffar min pappa Gunnar där uppe, så sätt er och jamma lite och hälsa från mig ❤️🎶

    Christofer Grufman
    2026-06-09
    Hälsningar

    Nu har musiken tystnat här, men nu får andra njuta av musiken i ditt sällskap. Vi ses

    Hans Grufman
    2026-06-06
    Hälsningar

    Tack käre kusin Lasse för alla ljusa minnen ifrån barndomen och genom åren. Hälsa till Stig och Birgit och Barbro.
    Vila I Frid

    Anne-Marie Larsson
    2026-06-05
    Hälsningar

    Tack Lasse för fin vänskap under många år. Du har alltid varit en så positiv person som delat med dig av musik och glädje.

    Sophie Ehn-Hedin och Håkan Ehn , linus och Lasse
    2026-06-05
    Hälsningar

    Lasse du fattas oss. Tack för allt du gjort för vår Lasse.
    Tack för fin vänskap och arbetsgemenskap. Du är i ljust minne bevarad hos oss.

    Tommy Hölzgen
    2026-06-05
    Hälsningar

    Vila i frid Lasse

    Sven-Erik Svensson
    2026-06-04

    Tack Lasse för alla fina samtal, som vi haft, under våra träffar och resor.

    Petra Jakobsson
    2026-06-04
    Hälsningar

    Vila i frid, kära Lasse. Minns våra fina stunder i Horndal.
    Kram, Petra

    Mikaela Jakobsson
    2026-06-04
    Hälsningar

    Vila i frid Lasse

    Catarina Eriksson
    2026-06-04
    Hälsningar

    En chef kan man glömma, men en riktigt bra chef bär man med sig genom livet. Och du var min chef i bäldigt många år. Tack för din omtanke … alltid, ditt ledarskap och din vänlighet. Du kommer att vara saknad.

    Lars Markbäck
    2026-06-04

    Tack Lasse för de 45 åren som vi fick som vänner! Alla resor som vi gjort tillsammans till bland annat Frankrike, Norge, Öland, Haddarp, Bohuslän och Slätte.
    Och tack för alla fina musikupplevelser som vi haft tillsammans. Hoppas du får träffa, och jamma med, Jan Johansson, Esbjörn Svensson, Stefan Nilsson, Anders Widmark och alla andra fantastiska musikanter som gått före. Jag sitter här nere och lyssnar!

    Ewa Grufman Jakobsson
    2026-06-04

    Tänder ljus och tänker på dej Lars.
    Tack för alla minnen ända från barn-och ungdomsåren och framåt.
    Kanske finns det ”en stad i ljus” där vi alla ses igen?

    Kram
    Kusin Ewa

    Anette Ericsson - UMTS
    2026-06-04

    “Vi försöker förstå men trots att vi vet

    är förlusten av dig som en overklighet.

    Du fanns ju här nyss så livfull och varm

    med ditt härliga skratt, din röst och din charm.”

    Vi saknar dig!

    Annika Saglam med familj
    2026-06-03
    Hälsningar

    *När du skådar upp mot himlen om natten så kommer du att tycka att alla stjärnor skrattar,
    därför att jag bor och skrattar på en av dem. … Och för att bli glad öppnar du ibland ditt fönster…*(Antoine de Saint-Exupéry)

    Hoppas du skrattar tillsammans med min Mamma, Mormor och Morfar och spelar jazz… Saknar dej ❤️


    Tända ljus

    Marianne och Staffan
    2026-06-21
    Ingrid Granat
    2026-06-20
    Åsa Carlid
    2026-06-18
    Helena Karlsson
    2026-06-18
    Lena Björketun
    2026-06-17
    Mats Högberg
    2026-06-17
    Ellinor Stålhammar
    2026-06-17
    Ann-Kathrin Wigren
    2026-06-17
    Anders och Eva Walldén
    2026-06-17
    Fredrik Nilsson
    2026-06-16
    Jessica Sidén
    2026-06-16
    Maria Lilja
    2026-06-16
    Ewa Grängsjö, granne Säbyholm
    2026-06-15
    Bibbi Andersson
    2026-06-15
    Johan Westre
    2026-06-15
    Gunnar Lindahl
    2026-06-14
    Maria alverholm(palm)
    2026-06-14
    Ola Hertzberg
    2026-06-14
    Pia M-N
    2026-06-14
    Britt-Marie Holmlund
    2026-06-14
    Peter Ottosson
    2026-06-14
    Anette Breitholtz
    2026-06-14
    Åke Dahlqvist
    2026-06-14
    Britt-Marie Ting
    2026-06-14
    Margot Ahlberg
    2026-06-13
    Milla 💕
    2026-06-13
    Per o Lena Thalin
    2026-06-13
    Arne Gallon
    2026-06-13
    Katarina Axelsson
    2026-06-12
    Agneta Tesch
    2026-06-12
    Paula (Luddes mamma)
    2026-06-12
    Barbro Svensson
    2026-06-12
    Anette Blidstrand
    2026-06-11
    Bo Källkvist
    2026-06-11
    JJohn-Erik Johansson
    2026-06-11
    KarinNyström
    2026-06-10
    Jenny
    2026-06-10
    Birgitta Holmström
    2026-06-10
    Linda Nyland Canales
    2026-06-10
    Christofer Grufman
    2026-06-09
    Anders Lindberg, studentkamrat
    2026-06-09
    Lars Adolfsson
    2026-06-08
    Anna Sjunnesson
    2026-06-08
    Lars Björketun
    2026-06-08
    Ewa Hallberg
    2026-06-07
    Hans Grufman
    2026-06-06
    Yvonne Husén
    2026-06-05
    Christer & Anita, Marum
    2026-06-05
    Anette, Erik-Jan & Rintje Rood
    2026-06-05
    Lena Nåtfors
    2026-06-05
    Tommy Hölzgen
    2026-06-05
    Fredrik Hellgren
    2026-06-04
    Petra Jakobsson
    2026-06-04
    Lars Markbäck
    2026-06-04
    Björn Wande
    2026-06-04
    Sven-Erik Svensson
    2026-06-04
    Ewa Grufman Jakobsson
    2026-06-04
    Ewa
    2026-06-04
    Catarina Eriksson
    2026-06-04
    Anette Ericsson - UMTS
    2026-06-04
    Svante Sandberg
    2026-06-03
    Annika & Mustafa Saglam, Yunus & Elin
    2026-06-03
    FONUS, Järfälla
    2026-06-03

    Blomsterhälsningar

    Anne Dunér
    2026-06-15

    Tack för musiken!
    Varma hälsningar,
    Capella Cantica

    Ewa Gamm
    2026-06-14

    En sista hälsning
    Ewa med familj

    Lisa Edman
    2026-06-13

    Tack för allt du gav till så många
    Familjen Edman

    Agneta Dreber
    2026-06-12

    Vi som tog studenten tillsammans i Spånga Gymnasium 1966 saknar dig.

    Marie Pettersson
    2026-06-07

    Varma hälsningar
    Marie och Ove


    Donationshälsningar

    Lars Adolfsson
    2026-06-17
    Cancerfonden

    En sista hälsning

    Lasse och Anne-Marie
    2026-06-17
    Cancerfonden

    Tack för lång och fin vänskap!

    Lars Åkesson
    2026-06-17
    Cancerfonden

    En sista hälsning

    Uno och Lotte Karlén
    2026-06-16
    Cancerfonden

    En sista hälsning

    Elsa Sjögren
    2026-06-14
    Cancerfonden

    Tack för att du öppnade så mycket möjligheter för mig och min dans. Du var mycket betydelsefull.
    Stor tack!

    Alvar Nilsson
    2026-06-14
    Cancerfonden

    Tack Lasse för alla oförglömliga konserter vi skapade tillsammans!


    2026-06-14
    Cancerfonden

    Lasse! Vi saknar dig! Dina före detta kollegor på Kulturskolan.

    U.M.T.S
    2026-06-11
    Cancerfonden

    Vi kommer aldrig att glömma dig

    Sven-Erik Svensson med familj
    2026-06-11
    Cancerfonden

    Till minne av vännen Lars Thorsberg

    Per Norlén och Ingrid Kvist
    2026-06-10
    Cancerfonden

    Tack för fin vänskap och musik

    Ewa Mikaela Petra
    2026-06-10
    Cancerfonden

    En sista hälsning

    Hans o Christofer Grufman
    2026-06-09
    Cancerfonden

    En sista hälsning

    AW-gänget, Lalle, Anna och Marianne.
    2026-06-09
    Cancerfonden

    Tack för alla ljusa minnen


    2026-06-04
    Cancerfonden

    Vägen leder bort från oss
    men kanske hem för dig Lasse.
    Många minnen från din tid som
    Kulturskolechef och biträdande dito
    Alltid kulturintresserad och en benådad musiker.
    Tack för din tid i Upplands-Bro
    Vila i frid
    Elsmari och Mikael Rutersten
    Bålsta

    • Share in Facebook
    • Kopiera länk
    • Send to mail