FONUS
FONUS

Svenska
  •   English
  •   Norsk
  •   Svenska
  •   Dansk
  •   Nederlands
  • Hem
  • Till begravningsbyråns webbplats
  • Minnesgåva - begravning annan byrå
  • Om
  • Villkor
  • Tillgänglighetsförklaring
  • Integritetspolicy
  • Cookie policy
  •   Administratörs-inloggning
Meny
Gå till hemsidan
  • Startsida
  • Beställ blommor
  • Ge en gåva
  • Om begravningen
  • Galleri
  • Dela
  • Portal


    Berith Persson

    Född 17 mars 1936
    Död 1 juni 2026


    Hälsningar

    Anna Pejlare
    2026-06-13
    Hälsningar

    Tack Berith för att du var en sådan fin svärmor till mig och en underbar farmor till Malva. Hos dig fick hon baka, spela brädspel, pyssla, sova över och hon fick många böcker lästa för sig. Det är minnen som hon alltid kommer att bära med sig! ❤️

    Malva
    2026-06-13
    Hälsningar

    Jag önskar att jag fick chansen att träffa dig en sista gång, allra finaste farmor.

    Pelle Persson
    2026-06-13

    Du är saknad mamma

    Sofia Fredriksson
    2026-06-13
    Hälsningar

    Fina Berit,

    Jag fick förmånen att lära känna dig både som min bästa väns mamma och som en generös, omtänksam och uppskattad chef. Du var en engagerad ledare på Magdalenagården, men framför allt en varm människa med ett stort hjärta som alltid stod på den lilla människans sida.

    Du hade en särskild förmåga att bry dig om andra. Samtidigt bar du på en ständig oro för stort och smått, och vi brukade le åt din välbekanta orosrynka, som ibland fick det att se ut som om hela världens bekymmer vilade på dina axlar.
    Den rymde både ditt engagemang och din omsorg om människor omkring dig.

    Du och Ragnar skapade ett litet paradis i Dalarna för er familj.
    En plats fylld av gemenskap, glädje och vila, som kom att betyda så mycket för er familj genom åren.

    Nu får du vila, Berit. Orosrynkan kan äntligen få släppa taget, och du får åter vara tillsammans med Ragnar.

    Tack för din värme, omtanke och alla fina minnen.

    Vila i frid, fina Berit

    Sofia

    Ann-Sofie
    2026-06-09

    Tack Berith för att du varit min svärmor, så mycket kärlek, tålamod och engagemang du gett Johan och Viktor. Ställt upp med att hämta och lämna på förskola och skola, tagit hand om sjuka barn och lagt så många timmar på att baka med pojkarna eller gått på museum. Byggt pussel och spelat spel. Och lyssnat på dem då de beklagat sig över sina föräldrar...

    Jeanette
    2026-06-05

    Fina Berit minns dig med värme och välkomnande . Erat hem var gårdens hjärta alla ville hänga där. Vila i frid och hälsa min mor❤️

    Lisa Boström
    2026-06-05
    Hälsningar

    Kommer ihåg på Pluggvägen när vi bodde grannar vi ungar var alltid välkomna till er. Var så fint att få besöka dig efter en resa med Tina och tjerna från gården för ett par år sedan . Då hade jag inte träffat dig på många år men du var lika varm och välkomnande som när vi var barn och växte upp. Vila i frid Berit

    Kristina Dacke
    2026-06-03
    Hälsningar

    Älskade finaste mamma. Jag saknar dig ❤️


    Tända ljus

    Eva och Sten
    2026-06-14
    Pelle persson
    2026-06-13
    Inger Myhr Wahlén
    2026-06-12
    Mikael Malmgren
    2026-06-12
    Kerdtin o Jan Mslmgren
    2026-06-09
    Kerstin o Jan Malmgren
    2026-06-09
    Helena Fredriksson
    2026-06-09
    Birgitta Nordgren
    2026-06-08
    Kalle och Ann-Sofie
    2026-06-04
    Björn Gustafsson
    2026-06-04
    Inga-Lill Dacke
    2026-06-04
    Ulrika och Michael med familj
    2026-06-03
    Torbjörn Dacke
    2026-06-03
    FONUS, Fridhemsplan
    2026-06-02

    Blomsterhälsningar

    Helena Fredriksson
    2026-06-10

    Minnet är en blomma som aldrig vissnar

    Janne och Kerstin
    Mikael och Helena med familjer


    • Share in Facebook
    • Kopiera länk
    • Send to mail