FONUS
FONUS

Svenska
  •   English
  •   Norsk
  •   Svenska
  •   Dansk
  •   Nederlands
  • Hem
  • Till begravningsbyråns webbplats
  • Minnesgåva - begravning annan byrå
  • Om
  • Villkor
  • Tillgänglighetsförklaring
  • Integritetspolicy
  • Cookie policy
  •   Administratörs-inloggning
Meny
Gå till hemsidan
  • Startsida
  • Beställ blommor
  • Ge en gåva
  • Om begravningen
  • Dödsannons
  • Galleri
  • Dela
  • Portal


    Gunde Bergquist

    Född 11 april 1948
    Död 2 juni 2026


    Hälsningar

    Ohle Dahlman
    2026-06-22

    Efter studenten 1968 hann vi tyvärr bara ses en gång och då i Stockholm. Du var precis som du var 1968 och det minnet kommer jag att bära med mig! Hoppas du nu vilar i frid.

    Nils Erik Moss
    2026-06-20

    Tack för alla fina minnen.

    Eva och Janne Garnau
    2026-06-14

    Tack Gunde för alla roliga stunder vi haft i Värmland, på golfbanorna både i Sverige och på Åland. Sist men inte minst, den oförglömliga slalomåkningen i Trysil..

    Laila Nilsson|Nina Sundberg
    2026-06-11

    Du skickade ett meddelande till mig på Messenger den 29 maj 2026 och frågade omtänksamt hur min mamma mådde. Det betydde mycket.
    Du var en god vän till min pappa, och som jag förstod delade ni många fina stunder tillsammans. Du berättade också att du hade bott hos min farmor och farfar tills du var tre år – något jag inte visste tidigare.
    Så fint av dig att dela med dig av det.
    Vila i frid, Laila Nilsson.
    /Nina

    Nathalie Vass
    2026-06-10

    Gunde, det finns många roliga minnen från när jag var ung. Du var den roliga och smått knasiga pappan som jag verkligen gillade. Du blir saknad. Vila nu i frid.

    Lennart Bergman
    2026-06-09

    Många fina samtal, minnen om trav, wirre och frimärken.
    Tack för alla åren på TFA.
    Det finns inget sätt
    att komma Dig
    närmare
    Vi går på avstånd
    men vet dock att våra hjärtan
    följer Dig som Din
    skugga.

    Staffan
    2026-06-08
    Hälsningar

    Tack för många roliga stunder. Jag har så många fina minnen av dig. Ett som kommer upp är när FBK vinner avgörande matchen på Globen. Greger Artursson ett slagskott mellan benen på Söderström. Vi satt i Djurgårdsklacken och det blev tyst, Varpå du reser dig och vrålar Yes. Modigt av dig och de gick bra den gången. Hoppas du kan se SHL där du hamnar

    Åsa Gidlund
    2026-06-07

    Vi var vänner sedan slutet av 70-talet. Tack för alla år. Jag kommer att sakna den kloka, snälla och roliga värmlänningen Gunde. Vi ses kanske, vem vet?

    Per Chressman
    2026-06-07
    Hälsningar

    Tack Gunde för alla fina och roliga år tillsammans

    Bengt Samuelsson
    2026-06-06

    Tack för tiden som kollegor.
    Hade hoppats på att vi skulle ses på "hemmaplan" i Nordvärmland någon varm sommardag och ta en öl.

    Anne och Anders Lundmark
    2026-06-05

    Vila i frid, Gunde! Vi kommer att sakna din speciella humor och dina anekdoter från Värmland!

    Ingvar Åslund
    2026-06-05

    Gunde du var min granne i Sälje i Ekshärads församling.
    Jag minns dig som skämtsam och lugn. och vi hade det trevligt de gånger vi sågs i Upplands Väsby,
    Du påminde mig i maj månad att vi var fyra stycken från Sälje by som hade akademisk utbildning.
    Vi var också släkt liksom de flesta i Sälje by var släkt med varandra,
    Vila i frid,

    Jesper och Leif Appelberg
    2026-06-05

    Leif och Gunde var från början kollegor men blev tidigt goda vänner. Om Leif hade möjlighet så skulle han gärna delat med sig här av alla roliga upplevelser de delat. Gunde var en av mycket få vänner som flera gånger hälsat på Leif på demensboendet och regelbundet hört av sig för att fråga hur det är med Leif. Det om något visar på vilken fin person Gunde var.
    Vila i frid Gunde!

    Mats Wikberg
    2026-06-05
    Hälsningar

    Kloka varma och omtänksamma Gunde
    Tack för fina år på Afa försäkring

    Kicki Andersson
    2026-06-04
    Hälsningar

    Ditt minne lever. Vila i frid.

    Birgitta Frisk Eriksson
    2026-06-04

    Tack för alla goda och meningsfulla samtal och gott samarbete genom åren

    Agneta och Lars
    2026-06-04
    Hälsningar

    En mycket fin kamrat har lämnat oss.

    Ewa-Lena o Janne
    2026-06-04
    Hälsningar

    Tack Gunde för många fina stunder som kollega och chef.
    Vi minns dig med värme.

    Birgitta Rasmusson
    2026-06-04
    Hälsningar

    Vila i frid Gunde och finn ro i själen 🕊

    Lisbeth Olsson
    2026-06-04
    Hälsningar

    Tack Gunde för alla trevliga, glada och roliga stunder
    Jag kommer att sakna dig

    Ewa Keller Blomgren
    2026-06-04

    Gunde, tack för fina och roliga stunder tillsammans med dig och Marie.
    Vila i frid❤️
    Ewa och Nisse

    Yvonne Eliasson
    2026-06-04
    Hälsningar

    Gunde tack för många fina arbetsår tillsammans både på Försäkringskassan,Folksam/AFA. Vi jobbade båda som medarbetare men även som chefer Vår vänskap fortsatte också efter arbetsåren genom att vi flera ggr per år träffades för lunch! Jag minns din aspirantutbildning på kassan jag var gruppens utbildare!
    Vår vänskap varade i över 50 år! Du är så saknad Gunde vila i frid !

    Anette Westergren
    2026-06-03
    Hälsningar

    Tack Gunde för alla fina och trevliga minnen. Jag mötte dig för första gången för snart 50 åren sedan. Vi gick då båda försäkringskassans aspirantutbildning och "pryade" på samma kontor. På den utbildningen blev vi ett gäng som hade mycket roligt tillsammans. Tack också för bra och lite mer djupa samtal. Du lämnar ett tomrum.

    Jan-Erik och Iris
    2026-06-03

    Gunde, vi har känt dig länge, ända sedan 70-talet.
    Tänker på alla trevliga samtal och fester vi har haft tillsammans under alla dessa år. Vi har även minnen från roliga resor med dig. Gunde vi saknar dig.

    Terese Söderlund
    2026-06-03

    Gunde, det var i rollen som personalchef på AFA Försäkring jag lärde känna dig men det var som vän vi fortsatte hålla kontakt och träffas efter arbetslivet. För sån var du. Lätta att få och behålla vänner. Alla ville vara nära dig, prata med dig, umgås med dig. Du var mittpunkten, den som höll kontakter med vänner levande och som aldrig lämnade någon utanför.

    Tack Gunde för att jag fick vara din vän.


    Tända ljus

    Stig och Anna-Lena
    2026-06-26
    Agneta och Anders
    2026-06-23
    Jennie Sundberg
    2026-06-23
    Nils Erik Moss
    2026-06-20
    Sören och Margareta Henriksson
    2026-06-19
    Kerstin Fahlgren Bjurström
    2026-06-15
    Jan Hagberg
    2026-06-15
    Malou Löfqvist
    2026-06-09
    Lennart Bergman
    2026-06-09
    Lillemor o Jarl Hallberg
    2026-06-09
    Emelie Gjers Avemo
    2026-06-08
    Ulla Kummu
    2026-06-08
    Kjell Holmberg
    2026-06-07
    Elisabeth och Christer Videll
    2026-06-07
    Per Chressman
    2026-06-07
    Jan Grönlund
    2026-06-07
    Tommy S
    2026-06-06
    Britta Tyrfelt
    2026-06-05
    Camilla Hollander
    2026-06-05
    Ingvar Åslund
    2026-06-05
    Lisbeth Axelsson Hagfors
    2026-06-05
    Annica Eriksson Öijeberg
    2026-06-05
    Matilde med familj
    2026-06-05
    Mats
    2026-06-05
    Lars-Olof Eng
    2026-06-04
    Kicki A
    2026-06-04
    Birgitta Frisk Eriksson
    2026-06-04
    Birgitta Rasmusson
    2026-06-04
    Lisbeth Olsson
    2026-06-04
    Elisabeth, Ossian, Dag, Fred och Karla
    2026-06-04
    Kennet Jarmeus
    2026-06-04
    Birgitta o Jan
    2026-06-04
    Birgitta o Lennart Bergman
    2026-06-04
    Mats Magnusson
    2026-06-04
    Birgitta & Sören i Torsby
    2026-06-04
    Birgitta Bäckstadi
    2026-06-04
    Yvonne Eliasson
    2026-06-04
    Lotta och Tomas Löw
    2026-06-04
    Therese, Theodore , Linnéa
    2026-06-03
    Hans & Christina Ritzler
    2026-06-03
    Klas Eliasson
    2026-06-03
    Emelie Bäckstadi
    2026-06-03
    GunBritt och Dan Eliasson
    2026-06-03
    Jahn och Gun
    2026-06-03
    Erika, Truls och Herman
    2026-06-03
    Peter Eriksson
    2026-06-03
    Anders o Eva Linder
    2026-06-03
    Annie Andréasson
    2026-06-03
    Margareta Linell
    2026-06-03
    Arne Öhlin
    2026-06-03
    Lotta Persson
    2026-06-03
    Simona
    2026-06-03
    Sören
    2026-06-03
    Lars Baltzari
    2026-06-03
    Susanne Duvfors
    2026-06-03
    Maria Ryderstedt
    2026-06-03
    Anders o Karin Sundberg
    2026-06-03
    Conny Larsson
    2026-06-03
    Ulla-Berit o Rune
    2026-06-03
    Per Nordström
    2026-06-03
    Anton
    2026-06-03
    Joakim och Hilde Eliasson
    2026-06-03
    FONUS, Sollentuna
    2026-06-03

    Blomsterhälsningar

    Klas Eliasson
    2026-06-16

    Tack för mångårig vänskap
    Yvonne och Klas Eliasson

    Paul Karlsson
    2026-06-11

    Nu får du promenera vidare. Vila i frid. Varma hälsningar, Palle

    Per Nordström
    2026-06-10

    Vila i frid
    Terese Micke Per


    Donationshälsningar

    Sören och Margareta Henriksson
    2026-06-19
    Hjärt-Lungfonden

    En sista hälsning

    Ulla Hallström
    2026-06-19
    Barncancerfonden

    Vila i frid

    Lisbeth
    2026-06-16
    Läkare Utan Gränser

    Hejdå Gunde

    Birgitta o Jan Larsson Pär Larsson med familj
    2026-06-14
    Barncancerfonden

    Ett sista tack och farväl

    Margaretha o Bert Eliasson
    2026-06-10
    Barncancerfonden

    Vila i frid

    Ulla-Berit o Rune Björk
    2026-06-09
    Barncancerfonden

    En sista hälsning

    Lillemor o Jarl Hallberg, Munkfors
    2026-06-09
    Barncancerfonden

    En sista hälsning

    Agneta och Lars
    2026-06-09
    Läkare Utan Gränser

    Tack för alla ljusa minnen

    Ingrid Lutto
    2026-06-03
    Läkare Utan Gränser

    Gunde så många fina samtal vi haft genom de 37 år vi känt varandra. Jag har haft stor respekt för din kunskap och det var alltid klokt att bolla med dig innan man tog något beslut, om det inte var något praktiskt förstås.
    Jag har många fina minnen att plocka fram när jag tänker på dig. Tack för att såg och trodde på mig. Ingrid Lutto

    • Share in Facebook
    • Kopiera länk
    • Send to mail